Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

En sockerbagare här bor i staden....

Av Jessica - 10 februari 2011 17:32

har varit på både bak och matlagnings humör den senaste veckan och jag har även lyckats locka med mig M på detta.


Först blev det lasagne i måndags och M hjälpte mig röra i grytan


  


sen ville jag göra blåbärsbakelser - dock hade jag inga blåbär hemma så det blev några med rabarber, andra med jordgubbar och för några få hittade jag skogsbärmix i frysen. Blev riktigt gott även om ingen av dem smakade blåbär   

  


Sen i igår blev jag sugen på curry och gjorde en stor gryta av det. Använde en ny currypaste och la till kokosmjölk - väldigt lyckat

   


och då jag visste att vi skulle baka kakor idag och säkert skulle bli klara lagom till lunch lagade jag även en pumpa och morotssoppa igår

   

När jag va hemma i Sverige senast ville jag bjuda mina vänner på pumpasoppa och bortskämd som man är och kan hitta pumpa året om blev jag väldigt överraskad när det inte fanns bara några veckor efter Halloween hemma i Sverige. Mina vänner fick nöja sig med en purjo och potatis soppa istället. Vi har det verkligen bra som kan äta pumpasoppa året om, det som är så gott 


Sen idag va det dags för den stora bakdagen. M ville göra lite kakor till flickorna i familjen som Valentine present ( de bakade igår i skolan och därav inspirationen). Vid halv 9 tiden började vi och hade 3 sorter vi ville baka


            

         


först en choklad och nötkaka, därefter hallongrottor och sist ut gjorde vi chokladbollar


  

sen slog vi in dem i fina paket som M ska ge bort


  


efter allt det arbetet behövde vi en stund av att bara njuta av att vara och då M har haft lite astmahosta de senaste dagarna verkade det bäst att åka till havet då den luften oftast gör mirakel för hostan och det blev en sandstrand då M kan sitta still och gräva i sanden hellre än att springa runt. Bilge och Ummehan följde med


            


En väldigt trevlig och avslappnande början på min långhelgsledighet!

     

 
 
anitabirgitta

anitabirgitta

11 februari 2011 07:22

Hej

Vad jag blir avundsjuk...min stora dröm är att nångång få flytta till ett varmare land. Gillar din blogg skarpt, om jag får så vill jag gärna länka din blogg i min. Ha en jätte trevlig dag anitabirgitta

http://anitabirgitta.bloggplatsen.se

Jessica

11 februari 2011 17:57

Hej
va skoj att du hittat till min blogg och tack för din kommentar om min blogg. Blir riktigt glad och fick inspiration att fortsätta. Lite osäker på hur man länkar och så men du får gärna länka min blogg till din - blir det även åt andra hållet då eller hur gör jag med det? Finns säkert nåt bra svar på hemsidan, men inte tagit mig tid till att titta på detta än ;)

trevlig helg
Jessica

 
anitabirgitta

anitabirgitta

12 februari 2011 19:55

Hej

Det går inte åt andra hållet, utan du går in under menyn Länkar där kan du skriva mitt bloggnamn och skriver sen min adress http://anitabirgitta.bloggplatsen.se..VAd härligt med all mandelblom , blommar dom just nu eller? Hälsningar till er alla

http://anitabirgitta.bloggplatsen.se

Jessica

13 februari 2011 09:00

tack för hjälpen, nu har jag fixat det :)

ja bilderna tog jag i fredags, visst ser det härligt ut, det är synd att man inte kan få in doften dessa ger här. Det doftar så otroligt gott och mycket.

 
anitabirgitta

anitabirgitta

13 februari 2011 20:18

Jag kan ana att de har en underbar ljuvlig doft...ta hand om varandra imorgon är det alla hjärtans dag

http://anitabirgitta.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 27 juni 2012 18:42

               

Av Jessica - 17 juni 2012 16:52

                           

Av Jessica - 15 juni 2012 15:20

                   

Av Jessica - 5 juni 2012 20:51

                                                                    ...

Av Jessica - 17 maj 2012 15:11

                                                            ...

Ovido - Quiz & Flashcards