Alla inlägg under september 2010

Av Jessica - 29 september 2010 17:59

  

lekparksbesök

    

The Point besök med scooter åkning

    

lek och mys med pappa

  

relaxing och mys för mamma

  

båt på väg hem från Comino

  

såpbubblor är alltid lika skoj - framförallt om det blåser rejält så man inte måste blåsa själv

      

Scooter, scooter, scooter - med vänner är det roligt att scootra runt i parken men även rengörning av den måste göras ibland.....


Av Jessica - 21 september 2010 19:23

ja de har ju 5 så det blir väl några fler såna här inlägg. Idag va det Independence day och den firades inte så mycket i vår familj.


Pappa A jobbade största delen av dagen. M och jag lyckades dock att lura med honom på lunch på Mint


   


Efter lunchen gick jag och M till parken där vi först träffade Max och hans mamma


     


sedan kom även Max storebror Adam. M och han spelade hockeyspel tills det va dags att gå hem


  


Efter en god middag ska vi nu titta på film, Clash of the Titans, medan M sover gott.










Av Jessica - 17 september 2010 21:10

Idag har jag handlat skoluniform till M. Om 2 veckor början han "big school" då han flyttar från dagiset Happy kidz till Flutterby som är mer lekisinriktat och ska förbereda honom för nästa år  - skola med läxor.


Jag försöker fortfarande vänja mig vid att M ska börja på lekis vid 3 års ålder.....


  

  

  

Av Jessica - 15 september 2010 14:40

åskan mullrar nånstans i närheten just nu. Imorse togs denna bild i Mellieha. Maffigt.


  


Jag älskar september på Malta då vädret kan ändras på par minuter - ena strålande solsken och badväder - nästa åska, regn och 'varmchoklad i soffan framför en film' -väder.

Nu ska jag mysa med M och något roligt spel (kanske t o m blir en varm choklad)


Av Jessica - 10 september 2010 19:09

 M i lekparken

         

Av Jessica - 10 september 2010 13:34

på M springandes i fontänen vid The Point



            

  

Av Jessica - 10 september 2010 10:47

M blev rädd vid första smällen så han kom och kröp ner i vår säng.


Han blev nog påmind om det oerhört fantastiska (enligt mig) åskväder vi var med om i Sverige med 2500 blixtnedslag på en timme



   


  

Av Jessica - 9 september 2010 21:03

är en bok som utspelar sig på Malta

Har läst halva boken nu och tycker den är riktigt bra - och väldigt annorlunda mot vad jag vanligtvis läser.

Lite extra roligt är det ju när man vet exakt hur det ser ut där de är och när traditioner och kultur beskrivs.

Rekomenderar den verkligen.


  



Ovido - Quiz & Flashcards