Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Jessica - 6 februari 2011 13:11

idag strålar solen och jag sitter i linne på baksidan och njuter av sol och värme


  

Har planterat om lite i mina blomlådor och försöker lista ut hur och vad jag ska göra med både olivträd och vinrankan - någon som vet hur mycket och när man ska skära ner vinrankan? enligt vissa hemsidór står det att man ska låta den vara första året med andra säger 90-95% ska tas bort efter första året....


  

Den rucolan som "flydde" till vinrankan under frösådden i blomlådan såg ut att trivas bäst -så de små fjuttiga torra blad som fanns kvar i blomlådan fick ge upp sin plats och blev utbytta med 5 fina jordgubbsplantor som såg ut att behöva mer plats

  


  

2 av mina tomatplantor trivs rikitgt bra och har nu massa blommor som jag hoppas alla blir tomater en dag



Trevlig söndag till er alla



  



Ovido - Quiz & Flashcards