Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Jessica - 21 oktober 2010 17:00

10-12 bitar

  
10 st digestivekex
75 g smör

Fylling:
1 påse Santa Maria Tex Mex Caipirinha Drink Mix
200 g philadelphiaost, neutral
3 dl vispgrädde
3 dl florsocker
1 msk vaniljsocker

Garnering:
Färska jordgubbar och/eller annan frukt och bär

TILLAGNING
Krossa digestivekexen i en matberedare eller mortel. Smält smöret och blanda det med kexsmulorna. Tryck ut massan i en form med löstag-bar kant (24 cm diameter). Vispa grädde. Blanda grädde, drinkmix, philadel-phiaost, florsocker och vaniljsocker till en krämig smet. Bred ut smeten i formen och ställ cheesecaken i frysen ca 4 timmar. Ta ut cheesecaken ca 15 minuter innan serveringen och garnera den med frukt och bär. 


Av Jessica - 21 oktober 2010 16:42

Igår hade vi tjejmiddag hemma hos oss. Vaknade på morgonen och va osäker om jag ens kunde ha middagen då M hade feber. Men då han mådde lite bättre på kvällen och mest sov så bestämde jag mig för att fortsätta som planerat


Som förrätt hgjorde jag en fiskgryta, tog 2 recept och blandade lite efter egen smak, ersatte bl a kokosmjölken med creme fraich, lite extra sting med en färsk STARK chillie, använda bara halva till en stor gryta. De andra fick vara försökskaniner då jag så sällan lagar fisk. Jag tyckte det va gott och det tror jag alla tyckte.


Till efterrätt provade jag på en favorit hos alla jag bjudit den på och så även igår, Frozen Caipirinha Cheesecake

  

så här fin va inte min, men den va god!


Glömde ju att ta foton, typiskt, tar foton ute, men nästan aldrig när jag är hemma....


Tack tjejer för en trevlig kväll

Ovido - Quiz & Flashcards