Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

Det är inte potatis... Jag lovar....

Av Jessica - 10 juni 2011 17:53

M tycker inte om potatis i någon form, har provat allt, men han bara spottar ut det - när jag lagar till det i alla fall. Exiles 'chips' funkar hur bra som helst och de är ju gjorda av riktiga potatisar så det har känts ok att ge honom dem nån gång då och då.


Men nu har jag hittat en sorts potatis som M gillar


Gnocchi - han tror det är pasta och det är det iof klassat som pasta men det är gjort på potatis


 


efter första tuggan ändrades denna min till stort leende och 10 min senare va hela skålen tom


Gratinerad Gnocchi i tomatsås:

koka Gnocchin enligt instruktioner - eller ännu bättre gör dem från scratch   


gör en tomatsås i vårt fall blev det:

tomatsås med lite vitlök, oregano och färsk basilika


blanda ihop i en ugnsäker form och lägg på lite mozzarella och parmesan ost, in i ugnen i ca 20 min (200 grader)


 
 
Ingen bild

Sandra

10 juni 2011 20:46

vad gott :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 27 juni 2012 18:42

               

Av Jessica - 17 juni 2012 16:52

                           

Av Jessica - 15 juni 2012 15:20

                   

Av Jessica - 5 juni 2012 20:51

                                                                    ...

Av Jessica - 17 maj 2012 15:11

                                                            ...

Ovido - Quiz & Flashcards