Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

servettbrytning del 2

Av Jessica - 2 mars 2011 14:54

som jag berättat tidigare är tanken att jag ska duka lite finare till middagen för att det blir trevligare att sitta vid ett fint dukat bord. En blogg jag följer gör det massa roliga servettbrytningar bl a och jag lånar ideer på servettbrytningar från dem.


Den här gjorde jag i helgen


  


Enkel men fin och framförallt lätt att göra som nybörjare

Vik servetten på mitten och en gång till så det blr en kvadrat.

Vik ner ett lager i taget så en centimeterbred kant ses av det underliggande lagret.


 
 
Ingen bild

therese

10 mars 2011 19:06

vad fint, bra ide. vi saknar er. kram

Jessica

11 mars 2011 14:41

visst blir det fint :) saknar er med. kram

 
Postgårdsromantik

Postgårdsromantik

17 mars 2011 09:27

Det ser jättefint ut!
Här är vi inte på den 55646541e sjukdomsveckan för barnen känns det som. Att det aldrig tar slut. Angpående ett av Dina senare inlägg - man blir förvånad över så mycket som finns att upptäcka på så korta avstånd för barnen - ibland (pinsamt ofta) fular jag mig och lockar med varm kanelmjölk som väntar då vi kommit hem. Det är jättebra att de är nyfikna och intresserade av saker det inser jag ju, på ett teoretiskt plan. Men jag vill HEM! :-D

http://www.postgardsromantik.blogspot.com

Jessica

18 mars 2011 06:28

tack :)
ska testa ny i kväll

tråkigt med sjuka barn, hoppas de blir bra snart

Igår va det helt ok med den långa promenaden då det va strålande solsken och varmt ute, men ja ibland vill man bara hem och då använder man ju gärna såna knep som att locka med nåt bättre hemma, svårare med pojkar dock tror jag då inte mycket slår upptäckten för dem ;)

mysigt med italiensk middag igår, Saltimbocca är ju så gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 27 juni 2012 18:42

               

Av Jessica - 17 juni 2012 16:52

                           

Av Jessica - 15 juni 2012 15:20

                   

Av Jessica - 5 juni 2012 20:51

                                                                    ...

Av Jessica - 17 maj 2012 15:11

                                                            ...

Ovido - Quiz & Flashcards