Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Jessica - 12 maj 2011 18:10

idag har M och jag bakat en tårta som han ska ta med sig till skolan imorgon på hans 4 årsdag


Beställningen va chokladtårta

 


väldigt enkel och ser väldigt god ut


Gjorde en vanlig chokladsockerkaka med en chokladglasyr på och så lite strössel på det


glasyren gjorde jag med:

100 gr smältsmör

0,5 msk mjöl

2 msk kakao

0,75 dl soker

1,5 dl vispgrädde

allt detta blandas i en kastrull och kokar i 4 minuter, klart!

blev kanske lite för mycket för en tårta så jag gjorde även lite muffins som doppades i glasyren och det blev fortfarande över så halvera gärna ovan om det är till en tårta


    

    


sen blev det även några chokladbollar, eller ja några, hmmm 5 gånger receptet och så här många bollar får man

   om man kör M's variant med 2 i skålen en i munnen....


 


Grattis på födelsedagen min älskling, imorgon har du förgyllt vårt liv i 4 år + månaderna i magen (fast om jag ska vara ärlig va ju inte de en dans på rosor precis...)

Ovido - Quiz & Flashcards