Direktlänk till inlägg 8 april 2011

lite upprörd....

Av Jessica - 8 april 2011 19:40

I helgen har de en Women Expo i TaQali och jag tänkte att det kunde vara skoj att se vad de har att erbjuda. OCH sen såg jag deras program:


Botox Live demonstration

Lip Augmentation Live demonstration

The importance of looking good

Cheek filler demonstration

Dermal filler demonstration

........


visst det finns massa bra saker med:

Breast awarness

Zumba dance

Women and heart disease

life after baby


Men jag blev upprörd med att de gjorde en kvinna in till hur hon ser ut och inte hur hon är som person.... kan man inte bara göra en Expo med alla dessa saker som de vill att folk ska göra med sin kropp utan att involvera kvinnan i detta - det finns faktiskt män som gör detta med och sen kan de tillägna en expo för kvinnor om just kvinnor och inte deras kroppar. Saknade teman som:


att jonglera karriär och familjelivet

andra sjukdomar som ofta drabbar kvinnor och som man ska vara uppmärksam på

kvinnor och deras karriär


ja det finns massa saker jag skulle vilja se där mer än just de om hur man kan fylla på och ta bort saker på sin kropp -det är väl inte om kvinnor då?!!!


om ni vill se mer om denna Expo kan ni gå in på http://meamchic.com.mt/programme.php


Jag har iallafall bestämt att det blir inte en utflykt dit för min del, blir nog en trevlig restaurang med havsutsikt där jag kan njuta av sol, hav, mat kanske lite vin och bara vara i gott sällskap


trevlig helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 27 juni 2012 18:42

               

Av Jessica - 17 juni 2012 16:52

                           

Av Jessica - 15 juni 2012 15:20

                   

Av Jessica - 5 juni 2012 20:51

                                                                    ...

Av Jessica - 17 maj 2012 15:11

                                                            ...

Ovido - Quiz & Flashcards