Alla inlägg den 13 april 2011

Av Jessica - 13 april 2011 19:06

Fick en av hans böcker i present för några veckor sedan. Har alltid gillat hans matlagning men aldrig tidigare ägt en av hans böcker. Tack Harriet, Ove, Adam och Noel, blev verkligen jätteglad.

Igår va det dags för ett andra försök på hans recept.


 

Även denna gång ett kycklingrecept. Han har flera spännande fiskrecept, men med en fiskallergiker i familjen blir det inte så ofta att jag provar på dem dessvärre.


Tray-baked chicken qith squashed potatoes and creamed spinach vad det som stod på menyn - hoppade dock över hans potatis recpt och gjorde mina egna


Potatis:

skiva potatis och vilka andra grönsaker eller rotfrukter man och salta peppra och in i ugnen i ca 45 min

 


Kycklingen:

blanda torkad oregano, paprika, salt och peppar och rulla kycklingbröst i detta (jag fileade kyckling brösten då vi föredrar dem så) och stek på ett par minuter ta bort från värmen och lägg i en ugnsäkerform. I denna form lägger man sedan i 1 citron, delad i 4 bitar, körsbärstomater fortfarande på kvist, färsk rosmarin  och sist men inte minst läggs bacon på kycklingen och in i ugnen under grill i ca 15 min


   


Spenaten:

Stek skivad vårlökar och 1 hackad vitlöksklyfta med lite färsk timjan och 1/4 muskotnöt riven. Lägg i en klick smör, låt puttra i ca 3 min och lägg sedan i spenaten och koka tills spenaten mjuknar tillsätt sedan grädde och till sist lite riven parmesan


   


slutresultatet:

   


och sen måste jag ju bara visa hur söt min "naked chef" är


 


Ovido - Quiz & Flashcards