Direktlänk till inlägg 8 april 2011

kronärtskockor och jordgubbar

Av Jessica - 8 april 2011 19:21

ja inte ihop då, eller?!.... men i veckan har jag kokat båda


Kronärtskockorna kostade 1 krona styck om man köper 5.... Det är bara jag som gillar kockorna i vår familj men jag tänkte det funkar väl som middag till mig.


3 kockor senare va jag mätt.... riktigt gott att doppa i salt, smör o ch lite citron på det.


de 2 som blev över ska få bli förrätt imorgon, lite vitlök och brödsmulor och in i ugnen. Kanske kan övertyga A att prova   


 


Även jordgubbarna är billiga just nu så köpte ett helt gäng av dem och även om både M och jag äter i massor hinner vi inte äta upp alla så jag la dem i en kastrull med lite vatten och socker och just nu puttrar de ihop sig till en god sylt


 


mmmmm gott!


trevlig helg till er alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 27 juni 2012 18:42

               

Av Jessica - 17 juni 2012 16:52

                           

Av Jessica - 15 juni 2012 15:20

                   

Av Jessica - 5 juni 2012 20:51

                                                                    ...

Av Jessica - 17 maj 2012 15:11

                                                            ...

Ovido - Quiz & Flashcards