Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Halloween helg

Av Jessica - 29 oktober 2011 14:56

har egentligen aldrig firat Halloween, men de firar i skolan här nere och då jag va sugen på pumpa soppa passade det bra att göra lite pumpa ansikten idag


     

     

  


och Jag fick den göra min efterlängtade pumpa soppa:


2 små/mellan stora pumpor ( 1 räcker om man inte ska göra ansikten)

1 lök

1 apelsin

vatten

salt, peppar


hacka löken och stek i lite olja på svag värme tills mjuk

skär upp pumpan i små bitar och när löken är mjuk tillsätt pumpan i grytan

häll i vatten till ca 2/3 av pumpan är täckt.

Pressa över juicen från 1 apelsin

sätt på locket och låt soppan koka

rör om då och då och låt koka tills pumpan är mjuk

Jag gillar min soppa puread så jag gör det men det funkar nog lika bra att inte göra det

smaksätt med salt och peppar


     


Dessa pumpor va väldigt smakrika så soppan blev rejält god.


Vi har även haft besök av en T-Rex igår då det va Halloween fest på skolan i går


   


Happy Halloween till er alla

 
 
Ingen bild

Therese Lindqvist

29 oktober 2011 16:54

Låter supergott. Jag brukar ha morot, men ska prova med apelsin.

Jessica

31 oktober 2011 16:33

kör morot ibland med. Denna pumpa va så söt så jag tänkte att en syrlig apelsin kanske passar bra ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 27 juni 2012 18:42

               

Av Jessica - 17 juni 2012 16:52

                           

Av Jessica - 15 juni 2012 15:20

                   

Av Jessica - 5 juni 2012 20:51

                                                                    ...

Av Jessica - 17 maj 2012 15:11

                                                            ...

Ovido - Quiz & Flashcards