Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Jessica - 14 juni 2010 20:55

Igår va det äntligen dags för oss mammor (Harriet och jag) att gå ut och ta ett  välförtjänt glas vin (eller flera) som vi har planerat länge och flera gånger fått skjuta på.


Vi började på Bianco's i Spinola bay. Det är nog en av de bästa restaurangerna i området som har bra priser på maten - value for money!

  


Efter par glas där bestämde vi oss för att bege oss in i smeten i Paceville. Jag har inte varit där på länge eller ofta och det va lite roligt att berätta för H hur det såg ut för 15 år sedan när jag första gången upptäckte PV - såg ju helt annorlunda ut då och alla mina favorit barer från då är dessvärre stängda så vi provade på en nyöppnad bar som heter Bar Celona - väldigt dyrt ställe och va inte så imponerande.


Vi hoppade över de gator som är som värst - men det va lite kul att se att inte mycket i atmosfären har förändrats även om många barer är nya och folket är bra mycket yngre än när jag var där som mest. 

Konstaterade dock att ingen av barerna är som The Alley   - svårt att toppa!



  








Ovido - Quiz & Flashcards